چگونه شماره یک در صفحه نتایج گوگل باشیم؟
نوشته شده توسط : noor

اموزش سئو رایگان برای اینکه شما بتوانید جزو شماره یک در صفحه نتایج گوگل باشید باید سه مرحله را به صورت هدفمند و کاملا حرفه‌ای انجام دهید و آن‌ها را مو به مو اجرا کنید.

  1. technical seo
  2. on page seo
  3. off page seo

در ادامه این صفحه درمورد هر سه مورد توضیح خواهیم داد.

سئو تکنیکال چیست و شامل چه مواردی می شود؟

به کلیه اقداماتی گفته می‌شود که به منظور راحت‌تر شدن اسکرول موتورهای جستجو و خزنده‌ها در سایت انجام می‌گردند. این بخش بیشتر در ارتباط با دولوپرها و کدنویسان سایت می‌باشد که باید آن‌ها را رعایت کنند. البته هر سئوکار باید اطلاعات سئویی لازم در حوزه برنامه نویسی را تا حدی داشته باشد تا بتواند با تیم تکنیکال و برنامه نویس سایت به خوبی در راستاری رشد سئو این پلتفرم‌ها همکاری نماید. هدف از انجام سئو تکنیکال، کمک به نحوه صحیح درک سایت توسط ربات‌های موتور جستجو،‌ رفع مشکلات خزش و ایندکس (و رتبه گیری) سایت می‌باشد. این بخش از آموزش سئو نیاز به دانش تخصصی‌ و حتی برنامه نویسی دارد. در ادامه در مورد بحث سئو تکنیکال بیشتر خواهیم گفت.

سئو تکنیکال و مزایای آن

 

بسیاری از سایت‌ها با آن که تمام نکات لازم برای تولید محتوا و لینک سازی را رعایت کرده‌اند، اما باز هم مورد لطف و عنایت گوگل قرار نگرفته و رتبه خوبی در بین رقبا ندارند. یکی از مهم‌ترین عواملی که در این شرایط باید آن را بررسی کنید، سئو تکنیکال است.

به طور کلی می‌توان گفت که در سئو تکنیکال، استراکچر و پایه‌‌ سایت را برای نتیجه گرفتن از اقدامات سئو داخلی و خارجی می‌سازیم. سئو تکنیکال با مسائل فنی سایت، کدهای برنامه نویسی، ربات‌ها و به طور کلی با مسائل  داخلی و  مرتبط با موتور جستجو سروکار دارد. در سئو تکنیکال هدف اصلی تسهیل کراول و خزش سایت توسط ربات های موتور جستجو است.

به عنوان مثال می‌توان به افزایش سرعت سایت به عنوان مسئله‌ای مهم در سئو تکنیکال و داخلی اشاره کرد. سرعت‌ سایت‌ یکی از فاکتورهای مستقیم برای رتبه گرفتن از گوگل است، که برای بهبود آن باید بر سئو تکنیکال و برنامه نویسی مسلط باشید. در دوره آموزش سئو 0 تا 100 بخش جداگانه‌ای را در خصوص آموزش سئو تکنیکال اختصاص می‌دهیم.

افزایش سرعت سایت

 

سرعت وب سایت در حال حاضر اگر مهم‌ترین موضوع در زمینه‌ی سئو نباشد، قطعا جزو چند اولویت اول خواهد بود.

برای درک اهمیت سرعت سایت بهتر است بدانید آمازون هر 100 میلی ثانیه تاخیر در لود شدن سایت را علت کاهش فروش یک درصدی این فروشگاه بیان کرده است. از سوی دیگر سرعت سایت برای کاربرانی که چندین نتیجه جستجو را باز می‌کنند و به سراغ سریع‌ترین تب می‌روند نیز مهم است و از این طریق ترافیک را افزایش می‌دهد.

پس سرعت کم سایت نه تنها رتبه شما را در گوگل متزلزل می‌کند؛ بلکه می‌تواند کاربران شما را نیز کاهش دهد.

بهینه سازی کدهای سایت

 

برنامه نویسی و کدها در طراحی سایت یکی از مهم‌ترین موضوعات برای افزایش سرعت این پلتفرم‌ها هستند. موتور جستجو گوگل، هر سایتی را با کدهایی که در آن نوشته‌اید مورد ارزیابی قرار می‌دهد و اگر این کدها نامنظم، حجیم بوده و سئو فرندلی نباشد در زمان بارگذاری و سئو سایت امتیاز منفی برای شما ثبت می‌شود.

علاوه بر این موضوع اگر کدهای موجود در سایت بیش از حد باشند، طبیعی است که خزنده های گوگل زمان بیشتری را باید برای خواندن آن ها صرف کنند و از این رو احتمال کاهش سرعت سایت وجود دارد. به طبع آن شاهد کاهش رتبه سایت در گوگل نیز خواهیم بود.

اگر به برنامه نویسی سایت تسلط ندارید و سایت شما وردپرسی است می توانید با استفاده از افزونه‌ها کدهای سایت خود را بهینه کرده و سئو آن را ارتقا دهید.

به طور کلی مبحث بهینه سازی کدها یکی از مهم ترین موضوعات در آموزش سئو 0 تا 100 می‌باشد.

استفاده از کش یا Gzip

 

قطعا شما هم تا به حال فایل‌هایی را به صورت zip درآورده‌اید تا حجم آن‌‌ها کمتر شود و بتوانید آنها را با سرعت بیشتری برای دیگران ارسال کنید.

این کار را می‌توان برای کاهش حجم صفحات سایت‌ها با استفاده از Gzip نیز انجام داد. به طور کلی هنگامی که کاربر سایت شما را باز می‌کند، درخواست دریافت اطلاعات به سرور ارسال می‌شود و بعد از آن که سرور درخواست را دریافت کرد، فایل‌های سایت شروع به لود شدن می‌کنند، حال اگر این اطلاعات را با Gzip کاهش داده باشید، صفحه برای کاربر سریع‌تر لود خواهد شد.

فشرده سازی فایل های CSS و JS

 

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در سئو برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت انجام دهیم، فشرده سازی فایل‌های css و js است. معمولا سایت‌ها دارای تعداد زیادی از فایل‌های css و جاوا اسکریپت هستند که بارگذاری همه آنها منجر به تاخیر در لود صفحه مورد نظر می‌شود.

از این رو برای آن که بتوان سرعت لود صفحه را افزایش داد، باید این فایل‌ها را کاملا فشرده و تبدیل به یک فایل css و یک فایل js کرد. این امر یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که برای افزایش سرعت سایت در آموزش سئو 0 ت 100 با آن آشنا می‌شوید.

بهینه سازی فایل Robots.txt

 

Crawler یا خزنده‌‌های گوگل ربات‌هایی هستند که در سایت وارد شده و اطلاعات آن را استخراج می‌کنند. به طور کلی این خزنده‌ها در هر نوبت مقدار مشخصی از اطلاعات سایت را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند (کراول باجت).

از این رو برای آن که بتوان اطلاعات مهم‌تر را در اختیار آن‌ها قرار داد، می‌بایست به خزنده‌ها اعلام کنیم که کدام مطالب سایت ما را ببیند. همچنین آنها را از خزش صفحات بیهوده و اضافی منع نماییم.

با این روش صفحات مهم سایت ما با سرعت بیشتری در نتایج سرچ گوگل قرار گرفته و کراول باجت مدیریت می‌شود. برای مشخص کردن مسیر حرکت خزنده‌های گوگل باید از فایل Robots.txt استفاده شود.

ساخت نقشه سایت (Sitemap)

 

بسیاری از سایت‌ها پس از انتشار مطالب با این مشکل روبه‌رواند که محتوای آن‌ها در صفحات گوگل قرار نمی‌‌گیرد و یا به عبارتی Index نمی‌شود. از این رو مدت‌‌ها طول می‌کشد تا محتوای شما در نتایج سرچ گوگل برای کاربران قرار گیرند.

یکی از دلایل ایجاد این مشکل، عدم وجود سایت مپ برای پلتفرم شما است. اگر نقشه سایت داشته باشید، ربات‌های خزنده در موتور جستجو گوگل راحت‌تر با سایت ارتباط برقرار می‌کنند و کراول و ایندکس صفحات مختلف به آسانی انجام می‌گردد. توجه به ساخت نقشه یکی از مهم‌ترین مفاهیمی است که در دوره جامع آموزش سئو باید به آن پرداخته می‌شود.

اگر دارای سایت وردپرسی هستید برای ساخت نقشه سایت کار سختی را پیش روی خود ندارید و می‌‌توانید با نصب افرونه Yoast SEO یا Rank Math به صورت خودکار آن را ایجاد کنید.

استفاده از structured data

 

structured data به معنی داده‌های ساختار یافته است که به موتور جستجو گوگل کمک می‌کند تا بتواند مطاب سایت را راحت‌تر درک کرده و آنها را در نتایج سرپ به شیوه‌ای کامل‌تر نمایش دهد.

به نوعی با استفاده از structured data می‌توان محتوا سایت به فرمتی درآورد که طبق استاندارد‌‌های گوگل هستند.

طراحی و تولید محتوای صفحات با توجه به استاندارهای داده‌ای ساختار یافته تاثیر زیادی در افزایش رتبه سایت و ورودی آن دارد و می‌‌توان این موضوع را یکی از مهم‌ترین مباحث جانبی در آموزش سئو از صفر تا صد دانست.

واکنشگرا بودن سایت (Responsive)

 

واکنش‌گرا بودن سایت بدین معناست که این پلتفرم برای تمامی دستگاه‌های موجود نظیر لپ تاپ، تبلت، گوشی همراه و … طراحی شده است. در نتیجه کاربر از دستگاه‌‌های مختلف برای مشاهده سایت و دسترسی به امکانات آن مشکلی نخواهد داشت.

در سال‌های اخیر تعداد کاربران و افرادی که سایت‌ها را با گوشی همراه خود دنبال می‌کنند بسیار بیشتر شده است. این موضوع به حدی است که ترافیک برخی از سایت‌ها در بازه 40-90 درصد به این کاربران اختصاص دارد.

از این رو بهتر است که به طراحی رابط کاربری برای گوشی همراه بیش از پیش اهمیت داد تا کاربر تجربه بهتری از سایت داشته و از این طریق بتوان رتبه‌ی سایت را در گوگل بهبود داد.

سئو داخلی (On-Page SEO)

 

این که شما بهترین و جذاب‌ترین مطالب را در سایت انتشار دهید، بدون آن که حتی یک نفر هم آن را نبیند، چه حسی را به شما منتقل می‌کند؟ ناامیدی و خستگی از کار بیهوده تنها دستاورد شما از انتشار مطالب بی بازدید است.

سئو داخلی آن چیزی است که شما را از ناامیدی خارج می‌کند و پس از مدتی با افزایش بازدید شما را به وجد می‌آورد. هر کاری که در داخل سایت برای جذب مخاطب انجام می‌دهید، مرتبط با سئو داخلی می‌شود. گذاشتن پست‌های جالب و جذاب، لینک‌های مختلفی که صفحات سایت را به هم وصل می‌کند و … از جمله کار هایی است که می توان برای سئو داخلی انجام داد. به طور کلی هر چقدر آموزش سئو داخلی را بهتر یاد بگیرید، خزنده‌های گوگل بیشتر شما را می‌بینند و توجه بیشتری به پلتفرم شما دارند. چه چیزی بهتر از این؟

در تعریف دیگر همچنین می‌توان گفت به مجموعه اقداماتی که برای بهینه‌تر کردن وضعیت محتواهای درون یک سایت انجام می‌شوند،‌ سئو داخلی یا On-Page SEO‌ گفته می‌شود. این کارها اثرات مختلفی دارند که از آن جمله می‌توان به افزایش نرخ تبدیل در سئو،‌ کاهش نرخ بانس ریت،‌ غنی سازی محتوا و افزایش کیفیت آن اشاره کرد. همه این موارد در نهایت منجر به افزایش رتبه سایت و صفحات شما خواهد شد.

تایتل و عنوان صفحه (Meta Tilte)

 

عنوان صفحه در سئو داخلی و محتوا اهمیت بسیار بالایی دارد؛ همچنین یک عنوان خوب و متناسب با کسب و کارتان، در جذب مخاطب نیز تاثیر گذار است.

توصیه می‌شود که کلمه کلیدی اصلی خود را در عنوان صفحه قرار دهید به کار ببرید؛ چراکه کاربران در موتور جستجو آنها را سرچ می‌کنند و در نتیجه احتمال مشاهده و پیشنهاد مقالات شما بیشتر خواهد بود.

دیسکریپشن و توضیحات متا (Meta Description)

 

هنگامی که مطالبی را در گوگل سرچ می‌کنید قسمت زیر عنوان که با رنگ آبی و بولد شده نمایش داده می‌ شود، دیسکریپشن (توضیحات متا) قرار می‌گیرد.

حتما برای شما پیش آمده است که قبل از ورود به سایت، خلاصه‌ای از مطالب صفحه را که همان توضیحات متا هستند خوانده باشید. هر چه این توضیحات واضح‌تر بوده و موضوع  صفحه را به خوبی به کاربر تفهیم کند، احتمال آن که کاربر به صفحه وارد شود را نیز بیشتر می‌کند.

با نوشتن متا خوب و جذاب، نرخ کلیک سایت افزایش خواهد یافت. از این رو یکی از مباحث مهم در آموزش سئو 0 تا 100، توجه به توضیحات متا است.





:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: